Aktualności
2014-04-15Wdrożenie usprawnień w komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym w 75 urzędach administracji rządowej
Po raz kolejny mamy przyjemność realizować projekt dla Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Od listopada 2014 r. firma ResPublic sp. z o.o. prowadzi projekt „Wdrożenie usprawnień w komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym w 75 urzędach administracji rządowej”. Projekt ten jest jednym z zadań w ramach projektu systemowego realizowanego przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów pn. „Doskonalenie standardów zarządzania w administracji rządowej”, współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Celem projektu jest usprawnienie komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym. Projekt składa się z dwóch etapów:
- Etap 1. Przygotowanie i przeprowadzenie w urzędzie badania z zakresu komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym.
- Etap 2. Wsparcie we wdrożeniu usprawnień w urzędzie na podstawie wypracowanych rekomendacji w obszarze komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym oraz autoewaluacja wdrożeń.
Działaniami wyznaczonymi w projekcie objętych jest 75 urzędów administracji rządowej, które z własnej inicjatywy zgłosiły się do udziału w nim. Zostały one podzielone ze względu na:
Typ urzędu na 5 grup:
- Izby/Urzędy skarbowe (45 jednostek),
- Izby/Urzędy Celne (9 jednostek),
- Powiatowe Inspektoraty Weterynarii/Inspekcja Weterynarii (11 jednostek),
- Powiatowe Inspektoraty Nadzoru Budowlanego (6 jednostek),
- Inne: Komenda Wojewódzka Policji, Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej, Okręgowy Urząd Probierczy, Wojewódzki Inspektorat Farmaceutyczny (4 jednostki),
Liczbę pracowników na 4 grupy:
- mikro (18 jednostek),
- małe (32 jednostek),
- średnie (15 jednostek),
- makro (10 jednostek).
Realizacja projektu przyniesie szereg korzyści dla kierownictwa Urzędów, członków zespołów projektowych oraz klientów Urzędów. Rezultatami projektu dla poszczególnych urzędów będzie m.in. opracowanie raportów opisujących procesy zachodzące w każdym z urzędów, związane z obsługą klienta wewnętrznego i zewnętrznego, bezpośrednie wsparcie doradcze w trakcie wdrażania usprawnień, przeprowadzenie 3 rodzajów warsztatów dla pracowników urzędów dotyczących komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym oraz wdrożenie intermentoringu.
Projekt będzie prowadzony do 30 czerwca 2015 roku.