Aktualności

Wdrożenie usprawnień w komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym w 75 urzędach administracji rządowej

Po raz kolejny mamy przyjemność realizować projekt dla Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Od listopada 2014 r. firma ResPublic sp. z o.o. prowadzi  projekt „Wdrożenie usprawnień w komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym w 75 urzędach administracji rządowej”. Projekt ten jest jednym z zadań w ramach projektu systemowego realizowanego przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów pn. „Doskonalenie standardów zarządzania w administracji rządowej”, współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej,  Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

 

Celem projektu jest usprawnienie komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym. Projekt składa się z dwóch etapów:

 

- Etap 1. Przygotowanie i przeprowadzenie w urzędzie badania z zakresu komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym.

 

- Etap 2. Wsparcie we wdrożeniu usprawnień w urzędzie na podstawie wypracowanych rekomendacji w obszarze komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym oraz autoewaluacja wdrożeń.

 

Działaniami wyznaczonymi w projekcie objętych jest 75 urzędów administracji rządowej, które z własnej inicjatywy zgłosiły się do udziału w nim. Zostały one podzielone ze względu na:

 

Typ urzędu na 5 grup:

- Izby/Urzędy skarbowe (45 jednostek),

- Izby/Urzędy Celne (9 jednostek),

- Powiatowe Inspektoraty Weterynarii/Inspekcja Weterynarii (11 jednostek),

- Powiatowe Inspektoraty Nadzoru Budowlanego (6 jednostek),

- Inne: Komenda Wojewódzka Policji, Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej, Okręgowy Urząd Probierczy, Wojewódzki Inspektorat Farmaceutyczny (4 jednostki),

 

Liczbę pracowników na 4 grupy:

- mikro    (18 jednostek),

- małe    (32 jednostek),

- średnie (15 jednostek),

- makro    (10 jednostek).

 

Realizacja projektu przyniesie szereg korzyści dla kierownictwa Urzędów, członków zespołów projektowych oraz klientów Urzędów. Rezultatami projektu dla poszczególnych urzędów będzie m.in. opracowanie raportów opisujących procesy zachodzące w każdym z urzędów, związane z obsługą klienta wewnętrznego i zewnętrznego, bezpośrednie wsparcie doradcze w trakcie wdrażania usprawnień, przeprowadzenie 3 rodzajów warsztatów dla pracowników urzędów dotyczących komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym oraz wdrożenie intermentoringu.

 

Projekt  będzie prowadzony do 30 czerwca 2015 roku.